Jag njuter för tillfället

av att kunna gå barfota om jag vill ( fast det är klart att utomhus temperaturen gör att det inte blir så långa stunder på våra ganska kalla golv) samt att jag åter kan klä i mig långa kjolar eller skor med snören. Ja det finns trots en stor sakand vissa fördelar med att valparna flyttar hem ifrån.
Att glädjas åt är även de rapporter jag får i från nyblivna ( mer eller mindre vana) valp ägare. De nyblivna valp/ hundägarna har kommit på att skor eller tofflor är en nödvändighet för att uthärda attacker ifrån leklystna ynglingar av hundsläktet.
Mickel ser dock ganska lugn ut på denna bild( fast det är klart att det är ju då man kanske kan hinna med att ta några kort).
Om valparna angriper
tuggben i stället för tår så är det betydligt bättre för oss människor.

Men ack så söta de är när de har lugnat ner sig.
Tack Elisabeth för bilder & rapport.
På tal om rapport så kan jag berätta att Spicy/ Gizmo redan har hunnit med att åka T-bana!!!Ja som gammal Stockholmare så har jag ju självklar gjort det
massor med gånger men,av mina Papillloner så är det nog bara Kryddan ( Skrutt & Maja)som gjort det. (Skrutt & Maja har även åkt Gotlands båt & Maja har flugit.)
Å andra sidan så är det bara Whoppie som varit med på allsång i Gränna hamn ( vad jag vet).
Som vanligt kan man väl konstatera att olika falla ödets lotter och......tur är väl det???
När jag nu ändå är i gång så måste jag skryta över Zissla som ja såg på P-ringens Hemsida har gjort så bra i från sig både Agility & Lydnad.
Jag är visserligen inte ett dugg förvånad.
Matte Jenny har det + tålamod & kunskap... Zissla hade förutsättningarna, så kom igen bröderna W.




Kommentarer

Unknown sa…
Ja, Sizzla är en riktig lite gotjej, ligger här i mitt knä och tyckte att vi skulle meddela att hon tog ett cert i måndags på kistamässan i hoppklassen:) Håll tummarna för i morgon drar vi till MyDog!

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril