I går morse

eller snarare natten till lördagen, så var det inte utan att jag funderade på hur det är med mitt mentala hälsotillstånd. Jag satte mig i bilen , startade motorn & såg att klockan i bilen visade på 03:38. Målet för min resa var Papillon ringens utställnings special i Avesta. Jag hade inte kört så långt utan när bilens däck fick asfalt under sig så insåg jag att det finns många sorters galenskap.
Jodå, jag mötte en hel del deltagare i Vättern rundan, så visst kan man utsätta sig för olika sorters plågor helt frivillgt. Efter många mil & många timmar körning så var jag framme vid målet ( dessutom i ganska god tid). Det regnade lätt när jag parkerade bilen, men dagen bjöd mestadels på uppehållsväder. Det blev en trevlig & kul dag med mycket hundprat. Härliga människor & hundar runt ringen, så stämmningen var väldigt god. Det blev lite släktträff, här ovan skådar ni Kinzo i egen hög person. Kinzo skötte sig utmärkt & fick fin kritik, men blev trots det slagen av broder Kabia / Cicco.


Även Honey skötte sig med den äran.


Bästa valp lev dock Kabia och den kritiken var en av de trevligaste jag någonsin läst , vilket bådar mycket gott inför framtiden. kabia Blev Bir valp & Honey Bim.

Det trevliga sällskapet till trots så lyckades jag slita mig ifrån utställningen straxt innnan kl 13:30. Hemma lite innan kl 18:00. Väl hemma mötte maken mig vid grinden med ett glas immande kallt vitt vin. Han vet tydligen hur man får en trött hustru lite "piggare".

När jag slappnat av ett tag så serverade maken färsk potatis biffar på älgfärs samt en god sås.

Han är guld värd,den käre maken. Som ni kanske förstår så höll jag inte igång speciellt länge i går kväll.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril