Gav maken en smärre chock

Döm om makens något förvåndade och lätt upprörda ansiktsuttryck, när jag stående vid sängens fotända kärleksfullt "nöp" honom i tån och vänligt frågade honom om han kunde köra mig till vårdcentralen.
För den som känner mig väl så är det väl ett tämligen välkänt faktum att läkare eller dylika institutioner inte är platser eller folk jag uppsöker självmant eller ens frivilligt.
Sist jag var på vårdcentral för eget bruk var förvisso bara 13 månader sedan. Då i syfte att
" bota" ryggskott. Nja bota var väl inte förväntningen , men att efter 10 dagars pina kunna få utskrivet någon form av muskelavslappnande. Det vore ju bra om jag kunde sova någon gång för semestern var på väg att ta slut. Dessför innan vet jag att jag under protest blev förd till en privat akut i Södertälje år 2000 efter at ha haft dryga 40 grader i 4 dygn, så jag orkade inte protestera. Då var långt senare diagnosen Harpest, vilket jag hoppas att både vänner och eventuella ovänner slipper få.
I morse vaknade jag vid 05 tiden, andnigssvårigheter, luftintag i ytterst små portioner.
Äsch, det går väl över tänkte jag och försökte somna om. Vaknade både 06 & 07, inte F..n blev det bättre. Jag hade dock foten i åtanke och har på nära håll sett ALLERGISKA REAKTIONER PÅ GETINGSTICK så en viss oro smög sig in i mitt sömndruckna jag. Foten var väldigt varm och lite större än när jag vaknade. På Vårdcentralen blev jag faktiskt snabbt visad till ett rum och snart blev jag EKG undersökt, övriga prover togs också. Jag är frisk!!!
Men foten såg ju inte bra ut. Nå åk hem ta det lugnt, ta en ipren smörj foten med ... eller...., blir det inte bättre åter kom på måndag,blir det värre åk in till akuten. Kl 16: 30 ringde jag åter till VC för då var foten ännu mycket större,( jag borde ha tagit en bild). Nja...??? hm..!!???
Receptfri allergimedicin?? hade jag sådan?? Hör av dig , om...??
Min käre make är ju allergisk mot björkpollen så någon form av piller fanns att tillgå.
Nu hoppas jag på en lugn natt, foten har slutat att växa, men är varm och kliig.

Kommentarer

Kristina sa…
Hoppas du mår bättre idag och att vi ses på måndag. Själv är jag svettig och kalla omvartannat. Men ingen feber. Atjoo.prostit Kristina

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril