Söndag Almare Stäket







Även denna dag sken solen, vinden hade av tagit och när morgonen övergick i förmiddag blev det riktigt varmt och skönt. Mindre skönt var det att köa i evighet för att komma av vägen och fram till utställningsplatsen. Jag törs inte tänka på vad som skulle kunnat hända om räddningstjänsten hade behövts på platsen!!! katastrof!!!Väl framme så var det många hundra meter från bilen till ingången och därifrån till ringen var det också långt. Först sträckan gick över en stubb åker , så om mina små tjejer fick hjärnskakning av turen i buren , blir jag inte förvånad. Bur vagnen tappade ett hjul på vägen , vilket vi inte upptäckte förr än vi var nästan framme. Ann B hjälpte ju till att skjuta på så fram kom vi ändå till slut. Vi körde av motor vägen 09:24 , vi var vid ringside 10 :49!!!! Varm samt kissnödig så jag hoppade jämfota , hann jag rasta Vera, sedan var det att snabba sig in i ringen ( jag var livrädd för att jag skulle kissa



på mig) Det fanns ju inte tid för att bli nervös, men å andra sidan det brukar jag ju inte vara.



När Vera kom upp på bordet , berättade jag för domaren om förra helgens dåliga erfarenheter för honom ( dock utan detaljer). Domaren var väldigt förstående och frågade om det var bordet som är problemet, :- ja i alla fall i samband med att visa tänderna för främlingar sa jag. Då bad han mig lyfta ned henne på marken, han gick ned på knä , gullade med henne,kollade tänderna , sedan med mitt medgivande lyfte han upp henne på bordet igen. Heder åt en sådan mjuk domare. Vera blev Bir valp med HP. Ja det fanns ingen konkurrens, men man behöver inte bli varken bir eller få Hp för det.



Jag kissade tack och lov inte i ringen!! snabbt i väg till kön utanför bajamajorna, ja det var köööö, även där. Efter det besöket kunde jag faktiskt både tala och tänka igen, men fy f...n för att vara så nödig så man hoppar.



Trevlig samvaro runt ringen , både gamla och nya bekantskaper.



Kryddan blev fotomodell , ja , jag kom i samspråk med en synnerligen trevlig kvinna.
Denna Cia hade kamera av i mitt tycke proffsmodell. Hon gillade dessutom Kryddan som objekt så bilderna är tagna av Carina Lindroth.
Kryddan är ju en tanig tonåring som leker Känguru i ringen!! Någonting händer så fort utställningskopplet kommer på, men hon har utsrålningen och enstaka undomliga skutt kan inte förta hennes kvalité Resultat 2:a i juniorklassen med CK och 5:a /reserv i konkurensen. Jag är nöjd.
Vi kunde inte stanna för Bis Valp, dels var min rygg inte i bästa form, men vi skulle ju köra en stilig Phalene kille till Gränna . En väldigt trevlig och stabil samt söt valp, från Silenzios till Johtinas. Förlåt Anita att jag inte orkade vara mer social i går.

Kommentarer

Kristina sa…
krya på dig hoppas vi ses snart
Lala jag har full förståelse om du va trött o oxå hade ont. Jag tyckte de va väldigt trevligt att komma på snabbvisit o se hur du o Henrik + voffsarna bor. Kolla min blogg !! Jag har lagt in video snuttar!! Kram Anita

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril