Hemma? Borta?


Har jag varit hemma i Stockholm i helgen eller var jag borta???

Att återse en del kära platser och goda vänner, gör ju att jag känner mig hemma när jag är i Stockholms trakten och det var med viss sorg jag körde ut ur staden , när jag styrde söder ut

igen. Jag hann kasta en blick mot Stadshusets torn ( där jag gifte mig 1:a gången i januari 77) jag hann även se Högalidskyrkans dubbeltorn. Klockan på tornet hjälpte mig att passa tiderna när jag skulle iväg till Birkagårdens folkhögskola ( humanistisk linje).

Östnora camping var utställningsplatsen dag 1 , även detta mina hemtrakter. Min familj flyttade till Haninge 1963. Utställningen !!! ni som varit med några gånger vet att domaren dömer omkring 20-25 hundar i timmen. Denna domare dömde c:a 12-13. det blev med andra ord en mycket , mycket lååång dag. Hon var dock snäll mot hundarna , samt skrev en ytterst utförlig kritik. Vera blev 3 valp / av 3 detta pg av att hon inte ville hålla upp svansen. Hon slog även av på takten på väg tillbaka till domaren. Jag kan förstå henne, hon ville väl inte riskera att bli upplyft för ytterligare 10-12 minuter till på bordet. Vanessa vann men även 2:an Golden Leafs Jazz var förtjusande.
Kryddan kom in i ringen kl 14:50( Vi hade gått upp kl 04:00, bedömmningen började kl 10:00)

Hon skötte sig fint, om vi nu bortser från hennes valpiga skuttande samt koppel bitande, men mellan varven gick hon strålande. Hon fick HP och placerades som 4 :a i juniorklassen.

massor med trevliga människor runt ringen tack och lov. Jag vet att utställningen inte var slut före kl 18:00.
God middag och trevligt sällskap hos Ann i Tyresö, promenad nere vid brukshunds klubben.
Tack Ann för all omtanke. Tack Jimmy för lånet av säng.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril