Ännu en katastrof har drabbat delar av Småland




Vännen Ann Gistedt har varit på besök. Denna kvinna är för många känd som en som gillar hundar i allmänhet och Irländska Settrar i synnerhet. Att hon dessutom har en stor kärlek till hästar är nog också vida känt.


Jag hämtade upp Ann vid 15:00 tiden. Vi gjorde ett besök hos Adells Hundservice ( reklam)


Där inhandlade vi sånt som vi tycker låter illa men hundar gillar samt sånt som vi inte vill tugga på men hundar älskar.


På vägen handlade jag även i den lokala livsmedelsbutiken i Destiny Heights ( Empty Hill?) samt i den butiken som har monopol på alkoholhaltiga drycker.


Väl här, en bit ovan Gränna klev Ann ur bilen och hälsade med förtjusning på grannens hingst som strövar runt i vår hage.


Där efter vid tog proceduren att låta sig välkommnas av 6 Papilloner och en Spinone


( Katterna försvann under tumultet som uppstod)


Vi började kvällen utomhus, men insåg ganska snart att super vore bäst att göra innomhus, eftersom vädrets makter försåg oss med mer vatten än vi behöver.


Vi avnjöt i mitt tycke en god sallad, och till detta även gott vin.


Kaffe... uppehållsväder.. bra, då fikar vi ute. Ann tog stols dynorna och försvann ut.


En stund senare hörde jag de 4-benta vännerna av hundsläkte larma i trädgården.

Det jag fick se var vänninan omgiven av fyrfotingar , kallade nötkreatur, detssa uppträdde förvisso hövligt, men de var många.

För dem som inte visste det förr så kan jag upplysa om att Ann är galen i kor.




Kommentarer

Kristina sa…
ingen koskräck här inte. Själv skulle jag inte ha gott så nära.

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril