Alla goda "ting" är 3

Nu kan man väl egentligen inte benämna valpar som ting men visst är väl 3 hundar i lämplig ålder det optimala att inneha, i alla fall om man är fler i familjen och kan dela på både glädjen och eventuella besvär.
Jo då "Rospiggarna " återvände för att denna gång hämta hem Hannas hund.
Det var med stor vånda som beslutet fattades( ja, men de är ju så goa allihop).
Efter långt och moget övervägande så valdes till slut Donovan ut, ett bra val som jag tror kommer att passa både Hanna, familjen och flocken utmärkt.
Donovan heter nu mera Frans ( och jag hoppas verkligen att han får gott om den varan).


Vad jag personligen tyckte kändes väldigt skönt var att se att lilla syster Junia inte var ett dugg avundsjuk på sin syster utan visste att hon redan har den för sig bästa hunden.
Mårten ett yr väder av sällan skådad kaliber.
Jag hade tyvärr inte så stor möjlighet att studera den unge "mannen" så noga eftersom det börjar "vimla" av löptikar i huset.
Jag kan ändå förtälja att den lille grabben kan konsten att pussas och att charma sin omgivning.
Jätte kram till er alla i Roslagen & Lycka till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril