Kärlek

vid första ögonkastet. Nu hade Dinky Toy studerats via foto nästan redan som spermie, en att se "underverket " live gjorde inte saken sämre.
Mellan Vendela & Neo ( Dinky Toy) uppstod en omedelbar positiv känsla och
jag är näst intill övetygad om att den leder till en livslång kärlek.
Att Neo dessutom just nu tillbringar helgen med( broder) Frans, Mårten & Nicke, samt ett gäng lite bekanta 2-beningar gör tillvaron spännande för honom.
Att lyckan är en varm valp har jag skrivit förr, frågan är om jag utvecklat det hela och påtalat att den lilla/e valpen växer och blir en vuxen individ??
Om man lagt ner tid , tålamod & kärlek tillsammans med den lilla valpen så har man en härlig hund som man kan ha väldigt kul med i framtiden .
Det glädjerika samspelet mellan hund & ägare grundläggs på ett tidigt stadium och då talar jag inte om en hund som uppvisar tecken på kadaverdisciplin utan en glad och personlig individ.
Så till alla nyblivna hundägare vilka ni än är ta till vara på den härliga men jobbiga valptiden och lycka till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril