Ödeshögs inoff utställning

Vi börjar med resultatet av
the Grand Old Lady

Lotta & Arne







Dagny
&
Lotta



Lotta = Pappilove´s Happy Go Lucky.
Det var länge sedan hon var i en utställningsring ( & jag hade inte träffat henne sedan i julas) hon var så glad & trevlig.
Lika kul som det var att återse Lotta lika trevligt var det att återse Dagny & Arne.
Jag hade hoppats på att kunna förära dem en Lotta rosett.
Dessbättre så slog mina önskningar in och det blev först en HP- rosett, därefter lyckades hon "slå" Whoppie, så hon blev BIR ( några hanar var inte närvarande).
Efter 2 rosetter så undrade jag lite stilla om Arne & Dagny skulle orka vänta på finalen????
Det blev en lååång väntan som vanligt. Alla gruppfinaler gick före Veteranerna.
Väntan var dock mödan värd för även i finalen fick vi en rosett.
2 bästa veteran, slagna av en 13½ år gammal Amerikansk Cockerspaniel
Jag var trött , glad & nöjd när jag åkte hem.
Jag är övertygad om att Arne & Dagny var lika trötta, glada & nöjda samt väldigt stolta.
Lotta trivdes med uppståndelsen men säkerligen tyckte även hon att det var väldigt skönt att komma hem till Tranås.

Kommentarer

LAINE sa…
Stort GRATTIS till dina fina priser Lotta och jag tycker att du är en underbart snygg veteran. Pussar från oss i Karlstad. Vippe o Sweet med familj
I.S sa…
Åå jag blir tårögd när jag läser om Lotta . Så roligt att det gick bra på utställningen och att hon har det så bra hos sina nya vänner .

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril