Vilken

härlig dag!!! Om gårdagen bjöd på skönt väder & ånga timmar ute i solskenet för både 2 & 4 benta så blev det nog ännu fler timmar utevistelse i dag.
För egen del började jag morgonen med 2 koppar kaffe i solens sken ( jo det var lite kallt om baken eftersom jag var i förd endast morgonrock).
Medan jag njöt av frisk luft och fågelsång sprang hundarna omkring mig och hade allehanda hyss för sig så som hundar i olika åldrar brukar ha.
Troligen hann de med att göra några nya gropar.
När jag väl susat ner till Gränna för att jobba så fick jag väl ungefär 6 timmars frisk luft till så jag sover nog gott i kväll.
Hampus ( Day Dreamer) har varit med sin matte på landet i helgen.
Hampus njöt av friheten och såg tydligen minst lika lycklig ut som en kalv på grönbete och det kan jag livligt föreställa mig.
Valparna här hemma har " hjälpt" husse att kratta nästan hela dagen, samt att de umgicks ute med mig när jag kom hem så just nu är de väldigt "utslagna".
Nu är det ju så att både natta mat & kvälls kissning återstår för deras del en det är nästan så att det tar emot att väcka upp dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril