God natt

Ja, så här ser det ut här hemma just nu. Själv har jag inte riktigt kommit till ro ännu. Det beror mest på att jag varit på jakt, ja här hemma alltså.
BÅLGETINGARNA är tillbaka!!! Och även om jag är djurvän och bålgetingar är fridlysta så måste jag erkänna att jag värnar än mer om mina närmaste än om just dessa getingars närvaro i mitt närområde. Eftersom jag har i " nära" minne hur det var för ungefär ett år sedan när jag blev stungen, och så dålig att JAG uppsökte läkare( synnerligen ovanligt) så är jag givetvis livrädd att någon av de yngre hundarna i ungdomligt oförstånd skall leka med en geting av den kalibern.
Merry & Lotta gick förståndigt nog ut i köket medans getingjakten pågick i sovrummet ( med dubbla el- flugsmällare).
Vera sov lugnt igenom min getingjakt.
Kryddan märkte inte heller något, och nu sover alla lugnt och tryggt och tyvärr törs jag bara ha en liten, liten springa öppen i fönstren.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril