På lingonröda tuvor

I dag har jag haft en ledig fredag. Mina städplaner gick om intet när käre maken föreslog en tur i svampskogen
( en maskin tvätt hann jag få i gång innan avfärden).
Vi packade in alla 7 Pappisarna i bilen, 2 svampkorgar och en kaffe termos.Vi såg inte sussilull eller hennes systrar i Smålandsskogen, men
det började väldigt bra, vi hade inte gått många 100 meter innan jag nästan snubblade över detta lilla svampbestånd.
Det blev inga rågade korgar, men nu puttrar det i stekpannan och en härlig arom sprider sig i huset.
Snart tid att njuta av vad naturen bidragit med.
Kameran var också med i packningen och användes flitigt.
Kryddan är visst inne i en period då tungan skall visas eller fula miner göras.

Stora delar av pappisgänget samlat.
Jag tror inte att det är just svamp som Vera har i sikte.
Maja har fått span på fotografen.






Kommentarer

Kristina sa…
smörstekta kantareller är inte dummt..

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril