Söndagen 24 augusti

4 månader kvar till Julafton & alltså gott om tid för att fundera på var eventuella adventsstjärnor skall placeras. Efter det så är det påsk & midsommar, nej...men så fort tiden går.
Här hemma har det dock varit ganska lugnt i dag för egen del.
Henric var på skjutbanan i Ödeshög i förmiddags.
Huset var tämligen välstädat, om vi nu bortser från gräsklipp som medföljer tassar & skor när det är fuktigt i gräset.
Inte så kul, men lätt att sopa upp.Tekla aktiverade sig på promenaden.
Vera är väl nästan alltid aktiv& hittar saker att bära runt på, tyvärr förstår inte hennes matte att hon vill apportera allt.

Kryddan gillade att komma hemifrån ett tag för att sträcka på benen.

Nej, men Maja då.... det blev fart även på dig!!
WOW, kolla in " Jullans" kurv tagnings teknik.
Merry behöver banta efter sina senaste valpar, men jag tror inte att det är av den anledningen som hon har sån fart här ovan.
Tekla har fullt sjå att hänga med gänget,
men hon kämpar tappert och lägger på ett X-tra kol för att komma i kapp.
Trots detta härliga gäng som omger mig, så är saknaden efter Skrutt ständigt närvarande.
Nästa söndag är jag & Henric samt några av hundarna på Gotland, det skall bli kul att hälsa på min bror Christer.
Jag har inte sett Christer sedan nyårshelgen, så det är på tiden.
Att det råkar vara hundutställning i Visby just nästa helg får väl ses som en bonus, eller???
Men jag måste erkänna att det varit skönt att denna helg var utställningsfri.
Ett stort Grattis till svärmor Ulla 86 pigga år i dag, ja du läser väl inte bloggen just idag, men förr eller senare får du se att du blev i håg kommen även offentligt.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril