VVV

Vackra( Veka) Vera.
Under våren och sommaren så tror jag inte någon besökare ( och de har varit många i varierande åldrar) har undgått Veras kontakt sökande och vänlighet.
På hemmaplan trivs hon utmärkt.
I dagFörst står vi,
Å, sen går vi, vilket är okej! svansen kom upp som den skulle då & då.
( Kolla in Gistedts "kritiska" blick i bakgrunden)
Men fy...tusan den gubben litar jag nog inte på, eller???
Vera vänder bort huvudet, något som den smarte domaren också gör.
Han ger Vera lite tid, och lyckas kolla tänderna.
Men förra årets "katastrofala " erfarenhet av hårdhänt domare har tyvärr satt sina spår.

Så går vi igen och det måste erkännas att det var lite bråttom bort från bordet.
Stopp, stanna!!
kontakten mellan oss kan vi inte klaga på.

Vi fick vår 1:a & blev 2:a i unghunds klassen.
Så dagens målsättning med rött band blev i alla fall uppfylld.
Vi får väl se om jag lyckas intala Vera att utställningar är kul,med tiden??
Askersund är en utmärkt utställning, välorganiserat och på för mig lagom avstånd.
Det var väldigt snålt med tilldelningen av HP& CK i vår ring och jag tyckte det såg så ut i en del av de närliggande ringarna.
I övrigt,
trevligt sällskap runt ringen, och på resan.
Carolina med familj har haft en bra dag på Kolmårdens djurpark.
Henric tillbringade förmiddagen på skjutbanan, så nu är det tid att samla kraft inför nästa vecka.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril