Babben

Babben snusar i luften så fort Merry passerar henne.
Vid 11 veckors ålder har Babben fortfarande den ljuva doften av modersmjölk i nosen.
Givetvis så önskar hon att Merry skall ta sig tid att stanna upp och servera henne en slurk.
Merry är av en annan åsikt och passerar oss övriga bara som hastigast på väg ut eller tillbaka till valparna.
Så stackars lilla Babben får nöja sig med vad jag eller husse serverar.
Jag håller nämligen med Merry att hennes mjölkbar är reserverad för D- kullen.

D- kullen består av Danny Kaye, Donovan, Dean Martin,Dinky Toy, Day Dreamer &
Dixie Queen.
Självklar hade jag önskat att könsfördelningen varit lite jämnare, å andra sidan har jag alltid gillat killar ( dom är faktiskt lite roligare helt enkelt).

Kommentarer

LAINE sa…
Stackars Babben, det kan inte vara lätt. Men sånt är livet för ett äldre "syskon" (jag är också storasyster) Man kan känna sig lite orättvist behandlad.
Att Merry behöver all mjölk till sina bebisar kan jag förstå. Tufft med sex stycken som gillar att halsa modersmjölk.
Jättecoola namn Lala, jag kommer att följa uppdateringen av D-kullen så jag får veta vem som är vem. Tills dess, lev väl. Kramar från LoVS

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril