Mårten hörde av sig

och han vill givetvis inte vara sämre än sina syskon så här kommer hans rapport ( som Matte Sarah troligtvis hjälpt honom att sammanställa).


Hej!

Med tanke på Mårtens kullsyskons rapporter om hur de uppfattat tingens ordning, kommer här några (mer eller mindre) kloka tankar och slutsatser från honom själv, till din blogg eller bara till dig:

Världen enligt Mårten:

Tvåbeningar gillar att pussas mycket. Då vill de bli pussade tillbaka, inte bitna i näsan. De har uppenbarligen ingen humor....

Tvåbeningar kan skrika väldigt högt om man biter dem väldigt hårt. Men sen blir de sura som bara den och går sin väg, supertrist så den aktiviteten har jag lagt ner.

Sätter man sig ner, vinklar öronen lite snett bakåt och kikar på tvåbeningarna liksom under lugg, så säger de "Ååååhhh" också får man kli i nacken eller en gobit. Strike varje gång!

Man ska hålla sig undan när flockens andra hund gosar med sin favorittvåbening, annars blir han JÄTTEARG. Verkar tro att han äger henne....

Annars verkar han tåla vad som helst och hans fransar är delikata! Hans tvåbening verkar dock bli sur när jag tuggar på dem, men det struntar jag i! De är ändå snart slut....

I princip allt är ätbart, nedtuggningstiden är bara olika lång. Och tvåbeningarna är både inskränkta och rätt kinkiga när det gäller den här biten...

Hitta en egen plats i sängen och försök aldrig någonsin lägga dig på en annan hund! Småtvåbeningar kan man däremot sova på precis hur som helst. Varmt och mysigt hela natten! Var noga med att få halva kudden.

Alpackor äter hö, hundar spyr av hö. Antingen är alpackorna konstiga hundar eller så är jag ingen alpackahund. Jädra komplicerat, återkommer i frågan...

Tvåbeningarna säger att jag är för liten för att jobba i hagen. Men jag kan gräva hur långa tunnlar som helst i halmen och göra partytält av ensilageplast. Jag är inte alls för liten!!!

Tvåbeningarna blir nästan överdrivet glada när jag gör vad de ber om. Undrar om de tror att jag är lite dum??? Men det blir väldigt mysigt. Och gott....

Den fyrhjulade helvetesmaskinen som jag hatade i början är faktiskt ett riktigt trevligt ställe. Man får filt, kramar och kli bakom öronen. Se bara till att få bästa platsen och man somnar så sköööönt och de andra kan flänga runt bäst de vill!

Tillvaron är faktiskt inte så komplicerad, men kan lätt bli lite för trist. Och blir man uttråkad, ja, då är det bara att sätta fart på den! Jag har massor av tips och knep för att få grejer att hända!!!

Att tvåbeningarna tycker om mig är numer ett understatement; DE TOKÄLSKAR MIG!!!



Massor av kramar från Roslagens knasigaste flock!

Ps. Hälsa din man och tacka så väldigt mycket för kupongerna till Flygfyren, vi blev mycket glada för dem! Och gratulera honom förstås så mycket på födelsedagen lite i efterskott från oss alla! Ds

Skickar med bilder på en av världens två vackraste hundar. Tänk att vi har den andra också! Och att du har fött upp båda!!!
Det finns många kloka hundar där Papilloner är väl representerade
BOK TIPS
Genivvieve
Small Dog,
Big Life
Memoirs of a Furry Genius
(As barktated to Dr. Dennis Fried)
Akta er bara så inte er(a) hundar lägger tassarna på den.













)












Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril