Denna dagen ett liv

var det så som farbror Melker sa eller??
För egen del började dagen 03:30 med att jag ville dra upp täcket över axlarna, i den stunden vidrörde mina fingrar en kall kletig illaluktande sörja = hundspya!!! Tända lampan och sanera
(jag har ju berättat tidigare om det glamorösa livet som uppfödare).
Någon hade tydligen hitta en smakbit av tveksam karaktär i snön.
Det förefaller som om det mesta som är fruset är delikatesser i hundarnas värld.
Somna om...näej det kunde jag glömma.
Bra bok underhöll mig i en timme eller två.
Så smånig om randades morgonen och den bjöd på ett vackert sceneri. Morgonrodnad över Målskog

Det var inte lika skönt ute som det såg ut
men hundarna hade kul.
Själv fick jag inta min frukost stående för att jag fått en släng av Ischias .
Ganska svårt att sitta då , i alla fall på vänster lår och jag tycker nog att det är svårt att sitta på bara ena skinkan.
Varm dusch och salva gjorde livet lite lättare och i morgon hoppas jag på att vara i form igen.

Nu är det kväller här i huset
somliga väntar på nattgodis


Whoppie sitter i och för sig på detta vis även utan godis hon bara är sådan.



Charlie är alltid hungrig & Tazza oftast på alerten.




Merry & Vera
mor & dotter

Gänget skall ut en gång till så fort de myst färdigt med husse.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril