För gårdagens inlägg

som jag inte ens kunde skriva i går så har jag ännu inte funnit rätt rubrik.
Fasansfullt? Mardrömslikt??Förfärligt??
Nå väl oavsett rubrik så var jag tämligen skakad i går kväll efter att ha haft alltför nära kontakt emellan min bil & ett rådjur.
Jag kommer alltid att minnas sekunderna när rådjuret & jag stirrade varandra i ögonen & vi båda insåg att detta...skiter sig....
Det positiva i händelsen var emellertid att personen på polisen som jag kontaktade var väldigt trevlig.
+ nummer 2 var att jägaren som gick eftersök också var oerhört trevlig.
Telefonkontakt med jägaren för tydligare platsangivelse och något senare besökte han mig för att kolla in bilen.
Enligt jägaren hade nog rådjuret undkommit med blotta förskräckelsen ( & enligt mig troligen något blåslagen??).
Kan inte påstå att jag sov helt lugnt föregående natt.
Att jag bävar lite för att sätta mig bakom ratten i mörker kan kanske förstås.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril