Mjölby

Östergötlands inofficiella valp utställning var ovanligt välbesökt, 4:a ringar med drygt 90 valpar i varje.
Gårdsplanen till Mjölby ridhus var så "geggig"/ lerig så att jag ännu en gång sände en tacksam tanke till bil tillverkaren som har sett till att min bil har 2 olika varianter på 4-hjuls drift.
Tazza var den som var utvald för dagen och den enda hund som fick äran att följa med mig & Ann på äventyr.
Tazzakötte sig med den äran & blev Bir med HP i sin klass( 9- ? mån).
I klassen 6-9 månader var det en Silky Winds valp som tog Bir.
Jag kanb inte påstå att det var en mördande konkurrens men det var en mycket bra Domare ( Patric Cederlöf).
Domaren var så strålande så att han vid ett tillfälle gjorde mig tårögd....
men hallå...!!! vadå..då!!!
Jo in i ringen kom en superstressad pudel av det mindre formatet.
Hunden i fråga skällde oavbrutet och studsade värre än någon boll jag någonsin sett.
När "matte" försökte lugna hunden så bet den vilt omkring sig.
Ingen lysande utställnings premiär...
Domaren tog över hunden , gick några varav, satte den på bordet, gick några varv till och upprepade processeduren några gånger till.
Det slutade med att hunden gick fint och Patrik fick applåder för att han tog sig tid att visa upp hur man kan vara en bra handler.
Tazza placerade sig inte i gruppen men vi var ändå nöjda när vi åkte hem.
Trevligt sällskap av Silkey Winds, Gistedt , Bittan, Chanette mfl.
Hemma igen möts jag av blöta...glada hundar som varit på tur med Henric.
När alla fått middag & rejäla Märgben till efterätt så kan jag tala om att lugnet har lägrat sig över vår lilla stuga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril