Gräset gror

med en faslig hastighet. Det har ju regnat en del under den gångna veckan( men i dag & igår har det varit soligt & VARMT). Jag borde givetvis gå ut i garaget och sparka igång gräsklipparen.
Vi har en bra åk gräsklippare men,även om det är jättekul att köra den så vet jag att det blir ett fasligt skumpande även i låg hastighet( det är ju ingen tennisbana vi bor på).
Det där skumpandet vet jag tyvärr av erfarenhet, precis var det känns( i morgon) och något nytt ryggskott vill jag inte ha.
En vanlig hederlig handdriven gräsklippare efterlyses.
Miljövänligt dessutom,tidskrävande javisst men man behöver ju inte klippa allt på en dag.

Kommentarer

Husse sa…
Bättre på havet - här behövs inggen gräsklippare! Fast det är fasligt gropigt idag...! Vi beveger oss ikke kun framåt!
Kristina sa…
Lycka till med det gröna!:)

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril