Hej hopp

i dag har det varit en kort men något intensiv dag på jobbet( kan ju inte jobba så många timmar nu när Henric är till sjöss & "Kockar").
Jag var tillsammans med våra stora barn på besök i skolan och vi prövade på att äta i matsalen.
Vi har troligen betydligt bättre mat på Polkagrisens förskola, men skolan hade en förträfflig sallads buffe,så för mig som inte äter köpekött så fanns det alternativ.
I övrigt har jag mest gått runt och suckat över det tomrum som Maja har lämnat efter sig.
Tack & lov så finns det andra som lever här & nu.
Vädret har varit växlande, lite sol , en del regn samt några åskknallar.
Telefonen sprakar ungefär som den gjort senaste veckorna.
Bredbandet har haft spader och kopplar ned när det behagar.
Till det positiva för visst är det det man bör leta efter i tillvaron.
Jag fick ett mail från min bror, han höll på att lägga till i Karlskrona ( på väg mot Bornholm). Snabbt kontaktade jag Henric som just nu med "sin" båt befinner sig i ...ja, just det Karlskrona, så känner jag de herrarna rätt så tar de troligen just nu en öl eller två i varandras sällskap.
Det unnar jag dem gärna.
Nu är hundarna nattade och jag skall försöka få plats emellan dem. Natti




Kommentarer

LAINE sa…
Hej, jag förstår att du suckar, här försöker vi också smälta det ofattbara, kära, kära snorkfröken Maja.

Jag tycker att lilla Whoopie är jättefin och jag förstår att det är fullt ös på Belle och henne.

Vi sticker ut på landet nu, är ledig på fredag. Vi önskar er alla en riktigt skön helg. Kramar från Laine o Sweet m familj.

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril