Solen

skiner,fåglarna kvittrar och en svag vind får det att susa lite i trädkronorna .
Här har vi tagit det lugnt och njutit av denna lediga dag mitt i veckan.
Efter frukost så var det ju så skönt att vara ute .
Cookie spanar på hästarna som går i vår hage, de behöver lite skäll i bland.
Cookie har glömt att det gick hästar här i höstas,så det tar väl ett tag innan hon vänjer sig.
På tal om Cookie, så fick jag rapport i från Cookies moster "Jullan".
Julie mår utmärkt och trivs med tillvaron,inte nog med det hon är så älskad av hela sin familj så jag är så glad att de fann varandra.

Eftersom Julie är så svår att fånga på bild, så kan ni beundra en av hennes kompisar i stället.
Nu Ulrika skall jag ta itu med det "Glamorösa" uppfödar livet, vilket i dag innebär att gå ut och plocka skit på tomten, därefter skall jag städa golven , många smutsiga tassar har trampat på dem ( kanske har det även blivit en eller 2 små valpkiss pölar?).
Rena lakan är det också dags för, även om jag får gratis body scrub av all sand som de rara 4-beningarna släpar upp i sängen så, kan det vara måtta på det, jag vill icke bli helt skinnflådd.
När allt detta är klart och vi har fått oss en tur i naturen,då kanske jag har tid att fotografera blommor och klappa på hundar igen.
JA, jag älskar detta livet, även om det innebär ett hus som sällan är rent, det finns viktigare saker här i livet än lite skit i hörnen.




Kommentarer

vickan sa…
hehe, ja känner igen det där med gratis peeling i sängen.... Jag tycker det är jättebra ;) men min man är inte lika glad i det hehe. Men det är sånt man får ta, och visst finns det bättre saker än att städa... spelar ingen roll hur mkt jag städar här, för när ja väl gjort det ser det lika skitigt ut ändå. Så det är lika bra att spara det till en riktig städning då o då... och spendera tiden ute me djur... i natur :)

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril