Jag är så glad

Tur att jag har glada kor i min omgivning.

att jag redan för 14? 15? år sedan slutade med att äta "köpe "kött.

Efter dagens nyhets sändningar ,med Danska grisar i centrum,så har jag ju verkligen "fått vatten på min kvarn".
em stängde jag till och med av radion , jag orkade inte höra det en gång till.

Nu är det som så att jag har varit på besök hos några Östgötska grisbönder så jag har sett att vi tyvärr inte är mycket bättre här hemma.
2009 och vi har inte kommit längre inom EU med djurhållning och djurtransporter, en skam för mänskligheten.
Nu finns det förvisso en hel del annat som vi borde skämmas över, i alla fall en del av oss.
Jag tänker bla på hur det såg ut nere på stranden vid Vättern i dag,med krossade flaskor, ölburkar och en massa skräp.
Ett annat "skämmigt" område är väl alla gamla människor som aldrig får komma ut i friska luften.
Så har vi alla neddragningar inom vård, skola & omsorg.
Det finns mer ....( tyvärr mycket mer) ovanstående meningar är på intet sätt rangordnade.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril