Även om

jag har jobbat denna vecka så har nog stora delar av hjärnan tagit semester i sommarvärmen. En resumé av senaste dagarna följer därför i korthet.
Tisdag,varmt varmt...det kom en liten liten regnskur med stora varma droppar och det var så skönt. Ja, så skönt så att jag slängde av mig klänningen och sprang ut i regnet för att få en riktig sommardusch.
Duscha i regn är en skön känsla som väcker barndomsminnen i mig och i bland kan det vara väldigt skönt att få känna sig som "typ" 4 :a år igen.
Samma kväll slängde jag av mig klänningen igen,denna gång med ett tjut!!!
för på klänningsfållen satt den något ilskne individen som är avbildad nedan. Att jag skrek berodde på att individen i fråga hade hunnit sticka mig lite grann.Denna gång var det inga ädlare delar av min lekamen som drabbades utan min vänstra skinka.Trots detta så blev det även denna gång en allergisk reaktion men tack och lov slapp jag uppsöka läkare.
Henrics förråd av allergi piller minskade dock för det började klia i handflatorna och storleken på det röda ilskna stickmärket översteg 1dm i diameter samt en rejäl känsla av obehag infann sig i hela min kropp.
Nu 3 dygn senare med hjälp av cortison salva och ett gott humör så har det blivit betydligt mycket bättre men jag har de senaste 3 åren börjat inse att det finns vissa ( fast tack & lov få) saker som jag faktiskt är allergisk emot, så jag hoppas att det var årets getingstick.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril