I dag

har det varit en för mig alldeles underbar dag för, jag har fått vara i skogen.
Inte nog med att jag hade glädjen att njuta av naturen, jag fick dessutom göra det tillsammans med några av mina nära och kära. Med tanke på att Vera befinner sig i "omständigheter" så tog hon det väl kanske lite ,lite lugnare än vanligt.
Belle & Stella hade god fart i bland blåbär & svampar.

Lotta håller koll på den medhavda matsäcken.

Kryddan
njuter som vanligt av att få sträcka på benen.
Whoppie är inte så van vid långa skogspromenader men jag tror nog att hon gärna vill ha fler.
För Whoppies del var det också skönt att få åka bil en väldigt liten bit och faktiskt slippa att kräkas.
I dag blev det 2 sköna skogsturer, vi delade på hundgänget så i första omgången blev det Stella,Lotta, Belle, Kryddan & Tekla i första omgången.
Givetvis önskade vi 2-benta att finna svamp på vår tur.
Visst några kantareller hittade vi på första turen på Henrics jaktmark.
Tur nummer 2 med Merry, Cookie, Vera & Whoppie gjordes på lite närmare håll och krävde endast 6-7 minuter med bil.
Då hade vi turen att hitta några fler kantareller .
Tänk ... några timmar i skogen med hundar & husse samt att medföra kantareller hem till middagen= lycka!!
Visst finns det saker att klaga på här i livet,men i dag verkar de ganska avlägset för min del.
Svampen som vi bar hem ( det var inga stora mängder) passade alldeles utmärkt till biffarna som Henric tillagade av Hjortfärs.
Allsång.... nej, efter en kortare överläggning med varandra kl 16 när det regnade som mest blåste vi av Gränna turen.
Lite synd kanske eftersom det faktiskt blev uppehåll lite senare på kvällen.






Kommentarer

I.S sa…
Har oxå plockat lite svamp i dag gjorde kantarellstuvning och lade på varm macka ,det va gött .

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril