Åter en fredag

varmt varmt i dag, poolen har varit framme alla dagar på förskolan under den gångna veckan så även vatten spridaren.
Jag slutade tidigt i dag och njöt av att komma hem till de fyr benta och helgens ledighet.
Åskan började mullra runt om oss vid 16-tiden.
Merry var den som reagerade först ( som vanligt) med tiden tilltog oljudet så att även Stella reagerade och till slut i viss mån Lotta.
För egen del gick jag ut i det stilla sommarregnet och njöt utan att bli särdeles blöt.
Annars är det som vanligt....
Kossor här och hästar där...

samt söta hundar everyvär!!!
dessutom är det väl bäst att tillägga att de små kattungarna lever och det tror jag att de tänker fortsätta med.
Jag är däremot betydligt mer tveksam till om de fått rätt namn för jag tycker mig ana en liten kul påse på i alla fall den ene, så den goda vännen Ann kanske inte hade helt rätt??? Jag tänkte bara som så att kattungarnas mamma hette ju faktiskt Gösta!!!



Kommentarer

Kristina sa…
Så åskan härjade hos mig med. I tre omgångar drog den över, eller snarare runt. Satt ute på alltan under tak och beskådade det hela. Oscar tyckte det var både spännande och lite läskigt...
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril