En gång i tiden

så var det jag som var familjens badbrud. Det vill säga jag älskade vatten och kastade mig gärna ut i böljorna blå eller för den delen bruna om det var en liten insjö. okej! Fjällbäckar gick bra det med och vad jag minns så har jag väl badat i som kallast +6 grader ( om man nu inte räknar med vad som kan ske efter en bastu).
Nu för tiden så måste jag tyvärr behärska mina impulser att kasta mig i vattnet för om det är bara en aning i kallaste laget så spänner jag mig och det resulterar tyvärr alltid i ryggont.
Ryggont är något jag verkligen vill slippa så med den Svenska sommarens bad temperaturer blir det väldigt få bad för min del( Vättern är kall). här har vi 2 tjejer som funderar på vad de skall göra vid stranden.
Det gör även den tredje.
Har man aldrig förr varit vid en sjö så är det klart att man funderar på vad man gör där?
För en del så uppenbarar sig det självklara

Belle tog sig ett uppfriskande dopp och verkade tycka att det var kul att simma.
Sen var det klart att det var skönt att få fast mark under fötterna igen.
Nu kan jag konstatera att det där med att bli torr det var hon inte så bra på ännu.

Vinden och tiden gjorde henne ändå relativt torr ganska fort.








Kommentarer

vickan sa…
Belle verkar vara lika modig som sin syster! Dottie simmar som en galning!
Själv är jag oxå trött efter mkt arbete och utställning.... det blir sängen för mej... och klockan är bara 21.18!! kära nån...
I.S sa…
Belle va tuffare än Vanessa ,hon går i vattnet och plockar stenar på botten ,men simmar gör hon inte gärna .
Kramizar på er !

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril