Så har ännu

en arbetsvecka förflutit i ett Gränna som ( har varit?) är invaderat av turister. Turister i all ära men måste de lämna all vett & sans hemma bara för att de har semester?? Bristen på vett ser man tyvärr flera gånger om dagen både bland bilister , fotgängare samt shoppare. Jag förstår faktiskt inte varför man skall lämna hänsynen hemma
När det gäller jobbet så har det funkat bra,trots att vi har varit personal i från 8 olika avdelningar och barn i från lika många ställen.
Givetvis har det varit lite rörigt och det har uppstått problem med att hitta skor & prylar eftersom många av barnen inte hör hemma i huset och har därför inte sin givna plats för skor & kläder.
Nu säger jag god natt och jag har lovat både mig själv & djuren att i morgon väcker vi varandra , så det behövs ingen väckarklocka
Skulle nu någon få för sig att anlända oanmäld hit, så kan jag förvarna om att jag troligen inte kliver ur min morgonrock före klockan 11( fast jag är säkerligen vaken vid 07 -tiden).
Sov på min arm eller....snarare min tass.
Kramgoa är de i alla fall mina fyrbenta vänner.

Kommentarer

Kristina sa…
Hoppas att nästa vecka blir mindre rörig..fast det borde den bli med tanke på att vi då är tillbak nästan till det vanliga.Ha en skön helg..själv ska jag försöka njuta så mycket det bara går av de sista dagarna på min semester...fy f..n vad tiden går fort
Kram
vickan sa…
hihi va gulliga dom är!!! Whoppie är så sjukt söt, och katten med! Själv är ja så fruuuuuktansvärt trött och utarbetad så ja vet snart inte vad jag ska göra med mej själv... puh. Kommer du till askersund? eller kanske Norr/nyköping??

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril