Heda Markanad

en tradition i Ödeshögstrakten. En av de få Marknader med i mitt tycke hög kvalité
Där trängs en hel del hantverkare av olika slag dessutom kan man finna fina samt produkter från traktens gårdsbutiker .
Smycken, örter och perenna växter finns också i bland sortimentet.
Tack och lov så finns det inte 17 stånd med strumpor & T-shirts, ej heller en massa tingeltangel.
För några år sedan fanns några av mina höns+ tupp & kycklingar med som representanter för Östgöta fjäderfä förening.
I år såg jag inga höns men kanin uppfödarna var väl representerade
Omkring Heda kyrka ( sannolikt i från 1100-talet)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Heda_kyrka
samlas folk i från när och fjärran.
Vi hade ganska tur med vädret, temperaturen låg på runt 25 grader, och då & då kom det några svalkande regnstänk.
I mitt sällskap hade jag Ann G samt Lilla Belle.
På plats träffade jag efter ett tag en hel del bekanta, bland andra en arbetskamrat,en sekreterare vid hundutställningar och Zita med husse & matte. De sistnämnda hade jag stämt träff med så det var ingen överraskning
Trevligt var det i alla fall.
Belle var väldigt trött när vi kom hem,men
ganska snart så hittade hon formen igen.
Whoppie var så lycklig att återse Belle.
Lite senare så antog himmelen denna vackra ton av afton rodnad
därefter omslöts omgivningarna av dimma som kom smygande ifrån???
Älvdans är ganska fascinerande att beskåda.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril