Om nu förra vecka

var väldigt lugn på jobbet & privat så har det varit motsatsen denna vecka.
I måndags var det MÅÅÅNGA barn och få personal, full rulle i från det jag kom tills jag åkte hem i gen.
I tisdags..... så somnade den lille mörka kattungen in, så tråkigt och tomt.
Allra värst tycker jag nog att det är för "brorsan" som nu inte har något syskon att få den där nära långvariga värmen och närheten ifrån.
Jo, Tekla ,jag och övriga gänget gör vad vi kan för att ge honom kärlek, mat och vård.
Nu är han bra i magen och verkar ganska nöjd men givetvis kan vi inte gå och bära på honom hela tiden, det är ju trots allt ganska ofta man behöver ha bägge händerna fria.
I tidsdags kom Henric hem och det gjorde han tillsammans med Bitte
i från Pappilove´s Kennel.
Dessvärre hade de väldig otur med sitt val av restid för att det hade varit en olycka på E-4:an så resan tog väl ungefär 2 timmar längre tid än väntat.
Sedan följde några dagar med 16 Papilloner i stället för 8 men det funkade väldigt bra.
Det är glädjande att se hur 2 så stora flockar fungerar väl tillsammans & givetvis tog Stella det väldigt bra.
Jag har jobbat under tiden med undantag för en dags kräksjuka ( något jag gärna varit utan).
Vi har också haft besök av vännen Ann som antagligen fick sitt eventuella lystmäte att beskåda Papilloner tillfälligt mättat.
Det var trångt under köksbordet når trötta hundar ville vara nära.
Vädret.....har väl inte varit det bästa.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril