Här om dagen

kom det ett brev, det var inte av privat natur. Nu mera är det väldigt sällsynt att brev är privata. Det finns förvisso den kategorin ( som jag INTE gillar) som försöker verka privata, typ Icas . Lala & Henric ..nu lägre pris på de varor som ni brukar köpa samt en uppräkning av kattmat, fil mm.
Det brevet jag jag syftar på hade en avsändare jag inte uppskattade, Sergel Inkasso...! Hupp, man kan ju få spader för mindre. Hjärnan arbetade febrilt i sina försök att komma på om jag glömt någon räkning.
Eftersom jag inte ville förstöra hundarnas aptit så fick brevet ligga ett tag medans de blev utfodrade.
Jag gick givetvis omkring som katten kring het gröt under tiden.
Det hade jag INTE behövt göra, tack & lov, brevet visade sig innehålla en upplysning om att Telia tagit en kredit upplysning på mig i samband med en beställning av mobilt bredband.
Ja, ja diskretion är tydligen inte en hedersak för Telia.
På tal om det,nej inte om diskretion utan om Telia så är jag UTAN TELEFON IGEN!!!!
En endaste åskknall i fjärran så ......var telefonen helt DÖD!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril