Den där

katten håller mig sysselsatt. I går han han till exempel med ett dopp i toaletten!!!Han tog sig upp väldigt snabbt( tror inte att han gör om det). Lite senare på dagen smög han med mig ner i tvättstugan,väl där lyckades han krypa in genom luckan som döljer luddfiltret. Jag måste säga att jag var väldigt orolig innan han behagade komma ut igen.
På tal om tvätt!!
Kan ni föreställa er hur det är att öppna luckan till tvättmaskinen och se hur det väller ut ett par miljoner mini frigolitbitar!!!
Jag hade tvättat en mysig hundkudde som skall tåla 60grader.
Nu var kudden inte ifrån något företag som är känt för att ha en strålande kvalité på sina grejor men......
Maskinen fick torka ett dygn , sedan öste ajg ur allt som gick med händerna innan dammsugaren kom i bruk.
Efter det tvättade jag ett täcke. Nästa gång jag öppnade luckan så var det nästan lika många frigolit kulor i maskinen!!!!
Ja, jag får leta en gång till i ladugården efter vår "bygg dammsugare""
men jag undrar jag hur länge vi får stå ut med dessa frigolitkulor är det må hända så som barr ifrån en julgran så att man finner spår mer än ett halvår senare??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril