Redan innan

radion började sända ett program med "nostalgi låtar" så hade mina associationer vandrat bakåt i tiden. Allt detta beroende på att jag serverade mig själv några ostbågar. Ja,men vad ska jag ta mig till medans jag vääääntar...???Jag gillar ju inte choklad & kakor men något gott att trösta mig med behövde jag. Dessa ostbågar förde mig ut på en lång tripp tillbaka till (forntiden)
60 -talet. Min mormor hade nämligen en kompis, fast självklart hette det väninna Denna väninna var gift med en Fransos och de hade en dans studio ganska nära mormors hem. Inte nog med detta ,kvinnan i fråga hade även en liten svart katt vid namn Mino( och nu ler måhända min kusin Lotta igenkännande). Mino smugglades till & från Franrike ganska ofta, det var väl inte direkt "terrorist" koll på resenärer på den tiden.
Denne nämnde Mino, såg jag vid flertalet tillfällen slicka på de ost bågar som serverades. I kombination med damens alkoholrika andedräkt och de slickade ostbågarna så hade jag inget emot att besöken i bland blev ganska korta och jag försökte artigt att tacka nej till det som bjöds.
Mer Nostalgi, de spelade Sugar,Sugar med The Archies på P4 och hade vänligheten att tala om att i november så är det 40 år sedan den kom upp på listorna.
I dag ser det ut som ovan, fat morgonen var lite mulen.Bra torkväder.

Kryddan har ivrigt försökt visa Stella vad som hände på Kryddans Stockholms resa.
Det går väl an så länge Kryddan har överläge, men ,men i bland är det omvända roller.
I övrigt så väntar vi fortfarande.
Vera har ätit i kväll så det kan bli en lång ,lång väntan.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril