2 år

2 år i Gränna. Tänk så fort tiden går.Eken på bilden är nog bidragande orsak till att huset blev vårt. Jag njuter av att se den både från sängen och när jag sitter vid köksbordet. Detta oavsett årstid. I går morse på tal om årstid, var luften härligt höstigt klar, solen värmde, ja , jag fick nog nästan något religiöst i blicken. Jag skonade dock omvärlden och brast inte ut i jubel sång. Eller kan hända höll jag inne med sången för att jag ännu inte är frisk. Trist tycker jag att fortfarande sova,sova. Inte kunde jag gå med i svampskogen heller, för står och går jag för mycket svullnar foten igen. Nog med klagomål.
Henric plockade svamp och vi njöt av en svampmacka som förrätt i går, så ljusglimtar finnes.
Till ljusglimtarna hör nog inte dagens väder!!! Forsätter regnat att falla med samma hastighet så borde man ta kanot ner till Gränna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril