Lipton hos Veterinären


Lipton är en cool kille










Ja, det betyder inte att vi blev bjudna på te. Julie & hennes bror som kallas Lipton var och vaccinerade sig i går. Kryddan var också med för 1-års vaccinationen. När vi ändå var där så blev det en rabies spruta till Kryddan, så får vi se om vi ger oss ut i stora vida världen någon gång??


Dagen började lugnt, uppe vid 7-tiden, husse skulle i väg och ta upp en kompis båt.
Hundarna och jag somnade om utan större problem. Regnet mot rutan gjorde att vi sov så gott.
Jag drog mig i det längsta för att sätta i gång med städningen, men det görs tråkigt nog inte automatiskt såå... det blev gjort.
Solen tittade fram på em, vilket vi passade på att njuta av. jag njöt även av en kantarellmacka.
Henric har kommit hem med svamp efter nästan varje promenad, så ibland har jag till och med frossat. Gårdagens krabba som jag skulle festa på i min ensamhet var dock en besvikelse, tur att jag grundade med en härlig
tomatsallad. Nu skall jag ut och stöka i köket igen så jag får något middags aktigt, Henric jobbar i kväll och natt. I morgon har vi faktiskt ledigt båda två.


Kryddan & Co

Undrar ? om det var i dag som Linköpingsborna skulle mannekänga??

Pappisar med ägare på Catwalken, hoppas på rapport och bilder från dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril