Ett sent Grattis!!!





Bilder tagna längs min resväg till eller från jobbet ( 10 minter med bil)

Zorro eller Majas förstfödde Unforgetable Lad. Han fyllde ju ett år den 25 aug. Det var ju i den vevan som jag var i Stockholm på dubbel utställning, sedan blev jag sjuk, så inte skrev jag något Grattis då inte, sorry Zorro. Jag vet dock att du är en älskad jycke, för du lever med 2-benta som säger att de inte kan tänka sig en bättre hund. Det blir så kul att se dig och din flock på valpträffen ( då skall jag ha en ny laddad kamera med mig,.)



Jag kan också gratulera Pernilla, Sanna & Andreas ( + katten Esmeralda) till deras nya familjemedlem Whippsans Baltazarsom nu mera heter Lipton och bor i Gränna ( bror till Julie).



Det blir väl tillfälle att ta med kameran även när vi träffas.



Det har varit en kul, men ganska jobbig dag. Vi på Regnbågen ( Vår förskole avdelning) har varit på Visingsö. 15 barn att hålla rätt på på färjan , är ju inte direkt avstressande, men det funkade bra. Vi lunchade i solens sken och lekte både fritt och lite organiserat innan vi tog 12:30 färjan tillbaka till Gränna. Trötta barn och vuxna tog det ganska lugnt ett tag, men efter mellan målet var det tid att ge sig ut i solen igen.



På kvällen hade vi handledning, vi diskuterade genus perspektiv. För egen del förfasar jag mig över att medvetnheten var större på 70-talet än nu. Sedan kan jag alls inte påstå att allt var bättre förr, men jag tror inte vi blev fullt lika hänvisade till marknadens snäva utbud av tex barnkläder. Vi slapp tröjor med Spiderman och Batman.Jeans med blommor var ovanligt, och det var helt okay att ärva sitt syskons skidkläder eller stövlar oavsett vad man själv hade för kön. Men , visst ibland satt jag väl på Bullerbyn i Stockholm gnuggade Mah Jong jackan mot någon bordsgranne och kollade in HOLA BANDOLA band.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril