+ & -

Sudden / Xolo och Stella

Förmiddagen var solig och skön med klar och hög luft. Jag slutade tidigt och återvände en liten sväng till Gränna. Detta delvis för att se till att Julie ska få en dos av social träning. Det gick utmärkt och många av " mina" barn gick säkert hem och berättade att de blivit pussade av en gullig liten hundvalp.
Husse och Stella har plockat svamp igen!!! tack och hurra!! denna gång mest gula kantareller.
Jag slutade tidigt och ägnade en stor del av em, till att rensa svampen.
Regnet anlände utan beställning och föll då och då, ibland tämligen intensivt.
Så var det dock tid att återvända till jobbet och en föreläsning. Det var en bra föreläsare och ett hyfsat ämne, trots detta avvek jag i förtid. inte alls för att jag drabbats av leda. Näej, men ryggen var inte alls i form att sitta stilla på " taskiga" stolar längre.jag vill ju kunna röra mig upprätt i helgen.
Hemma igen, samtal från vännen Bitte, sååå ledsen för att hennes äldsta (och käraste) hund har varit tvungen att lämna detta jorde livet i dag. Suck.... jag vet ju hur ur djävligt det känns... tungt och trist länge, länge. jag vet också att tröstande ord hjälper föga. Men okay, man vänjer sig , så småning om och får försöka glädja sig åt att man har haft glädjen av att ha en sådan kompis.
Sorgen efter älskade husdjur är väl ännu inte riktigt accepterad, men jag förstår den till fullo.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril