omväxling

På bilden är
Sunny Prides Killala Bay & Sunny PridesChris Craft
vem valpen är har jag faktiskt glömt
.Men bilden är tagen 1993.
(Troligen i början på juli.)
Hög tid för lite setter bilder!! Har ni läst Ursula Wilbys senaste kåseri i hundsport??? För egen del så känner jag igen mycket. Själv var jag väl inte så chic i swinging London, men väl så ärtig i Stockholms sus och dus. Kan inte påstå att jag var stammis på Alexandras , Atlantic eller Vickan, men visst var jag där. Att jag trivdes bättre på den tidens Sturehof eller på små krogarna på söder är väl ingen hemlighet.Att jag inte vill räkna bakåt i tiden för att konstatera när jag var i svängen torde vara förståligt. Att en hel del av de läckra kläderna man hade ute i krogsvängen, sedan länge bytts ut mot förståndiga jaktkläder och grova kängor är ingen hemlighet.Att jag helst av allt oftast vill vara just här, med maken och alla mina jyckar är inte heller hemligt. Jag kan hålla med Ursula också om det faktum att livet är för kort för att hinna med alla de trevliga , spännande hundraser som man gillar( sedan vill jag påstå att bortsett från settrar så har vi väl inte, så många önskemål gemensamt när det gäller ev rasval) Det finns dessutom massor med underbara raser som jag med glädje ser på, men inte vill äga av olika anledningar.Jag kan dock konstatera att jag kommer inte hinna ha en Sussexspaniel eller en Fieldspaniel. Vattenspaniel och Gordonsetter kan jag också glömma, så även en welsh springer spaniel.Är det någon som tror att livet ( mitt) räker till för en Boarder Terrier? Collie är väl en filmhund jag får fortsätta drömma om. Jag är väl inte helt övertygad om det där med Reinkarnation, men om det visar sig funka, så beställer jag en Lassie till nästa liv.Men självklart några Pappisar också.Just nu är jag dock väldigt nöjd med att vara här och nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril