Fågelsång

Tänk så ljuvligt det kan vara med kvittrande fåglar. Jag måste dock erkänna att i morse hade jag haft god lust att leta rätt på den entoniga Talgoxen som väckte mig kl 04:15. Den lille gynnaren ville inte låta mig somna om utan envisades enträget med sitt tjatiga titti fy titti fy, och varierade med, fy titt fy titt. ja, men man kan bli knäpp ( are) för mindre än så!!! När kl var 05:40 så gav jag upp. ( stryp varning utfärdas för alla entoniga Talgoxar!!)( Fast Tranorna är nog ännu värre!!!) Kaffebryggaren var laddad, Merry blev överlycklig över att jag kom in och beundrade hennes valpar. Stoltare moder får man leta efter.Det var alltså okej att komma upp.
Kryddan
Livet är ju inte bara valpar men när de väl öppnat ögonen så lovar jag att de återkommer på bild.
Vera smyger runt i grönskan och hoppas på att jag skall kasta en boll eller något annat som hon får hämta åt mig.

Maja
Ligger på " jäsning" nu är det 10-14 dagar kvar, och den lilla " prinsessan" som även i bland kallas Snorkfröken, hon mår så bra, så bra.
Än har jag inte känt några sparkar och rondören är inte av samma kaliber som den var hos Lotta & Merry , men någon/ några vilar där inne i hennes buk( fast inte några 200 grammare)




Ja, men se nu har Vera funnit en boll!!
Var det matte som föll till föga??



Stella
håller span på skat boet uppe i Oxeln.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril