Skillnader & likheter

Inte på hundarna utan på hur dagen startade i går och i dag.
Jo, även i dag , blev det morgonfika ute.
Skillnaden var att jag var ute tidigare, att det var ännu grönare och varmare.
Jag vet däremot inte om fåglarna sjunger högre, men jag vet att jag som oftast är en ganska tålmodig individ börjar bli rastlös.
Att vänta på att en valpning skall ske är tålamods prövande, man blir väldigt låst. Det går inte att på börja något projekt för man vet inte riktigt hur lång tid man har på sig. Det går inte att åka iväg någon stans för att handla eller hälsa på någon, för gör man det, då sätter tiken garanterat i gång.
Besök vill man inte heller ha, för här skall det råda lugn och ro.
Nu skall jag ta mig en dusch, därefter tar jag med mig en bok ut i solskenet, så får vi se om jag kan koncentrera mig på den.
En sak jag kan göra om tålamodet tryter är att ringa någon trevlig människa för att prata bort en stund, så bli inte förvånad om jag ringer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril