WOW, Sharpman

En sån härlig dag!!! Så skönt att jag kom i väg till Sharpman.
Jag var nog nästan i min fulla längd i dag och kunde röra mig något snabbare än vad Kristina Lugn pratar. det gjorde att Kryddan och Julie fick åka med till Sharpman och som mascot tog jag med Stella.
Eftersom jag bestämde mig i sista minuten, så reste jag lätt, ingen bur , inget tält ingen bra stol( men husses jakt pall).
Om någon nu skulle undra varför inte Vera fick hänga med så beror det inte bara på att hon har tappat all päls utan att hon löper ( näst intill höglöper).
Mer att förtälja , anmälningsavgiften 120/ hund och för det fick man en kasse med leksaker, godis och hundpåsar till samma värde som avgiften.
Vad säger Hunden???

Den är min!!!
Paus/ pass


Äh! Kom igen nu!!!



Ha, ni kan inte ta den.
Att Stella charmade sin omgivning och gick från famn till famn var kanske inte så förvånande, hon kan vara så trevlig, och att hon var "folkskygg " i sin barndom är svårt att förstå.
I övrigt, så vann jag tipspromenaden( gratis att delta)
i pris vann jag ett regnställ från Didrikson värt 999:- och en säck med bra hundfoder 15 kg ( värt nästan 500:-).
Julie var i sitt esse och hon har faktiskt förvandlats från en dunig boll till en ung dam, med midja vilket gjorde att hon placerade sig som BIS 2:a bland juniorerna. Hennes pris påse innehöll en stor fin hundludd och 3 kg valpfoder, samt leksaker och annat bra att ha.
Kryddan strålade och höll länge, men bland en massa ( 45??) hundar i öppen klassen så åkte hon ut i sista gallringen ( då var de 7 hundar kvar) för att hon " tappade" svansen i den hårda blåsten.
Läser man sedan kritiken så borde Kryddan ha blivit BIS!!
Jag träffade en massa trevliga människor runt ringen.
Nu lyssnar vi på omröstningen i Melodifestivalen och det går ju inte så bra för Sverige( men Norge var snälla nog att ge oss 7 poäng).
Å, så fick jag innan jag åkte hem en fråga om jag kan tänka mig att döma på Sharpman nästa år???
Nä, men ?? vad då??? Jag kan väl inget om hundar??
Jo, jag vet en hel del om deras insida, men att döma, utsidan !!!
Nej, dra på trissor, det tål att tänka på.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril