Inget Odjur

men väl en skönhet, tycker jag att Kryddan är!! Nu när hon är ny badad och vacker.
Trots det så blev det ingen utställning för någon i dag!!! Jo, jag var uppe 06:05,och några av de yngre hundarna orkade masa sig upp för att hålla mig sällskap ett litet tag.
Vädret var må hända inte det bästa, men regn brukar inte avskräcka vare sig mig eller hundarna( framför allt inte allväders hunden Julie).
Skinnbrallorna och oljerocken var framtagna, termosen laddad.
Ny tvättade utställningskoppel,ny badade hundar, uppe i ottan och ändå....
så blev det ingen utställning!! jag som till och med planerat att OM jag var ute riktigt tidigt så borde jag kunna hinna med både Klubbarp & Motala, även om finalen bara skulle hinnas med på ett av ställena.
Vadå då ??
Jo, med åren blir man konstigt nog lite visare men efter att ha varit uppe i nästan 2 timmar så fungerade min kropp fortfarande bara på sparlåga ( nej!!! det var inte hjärnkontoret jag pratar om)
Muskel inflammation (tror jag).
Det gjorde att jag beslutade mig för att spara min kropp till kommande valpnings assistans( ja sedan blir det ju några nätter på madrass på golvet också).



Från Motala har jag fått rapport ( men inga bilder).
Sudden/ Xolo skötte sig alldeles utmärkt
( även om domaren var mer " lyrisk" än ägaren).
Jag fick kritiken uppläst och kan inte annat än sträcka på mig som uppfödare i det sammanhanget.
Tjejerna här hemma har fått gå promenad i delade trupper!!
En omgång för de som påminner om Gunghästar!!!
Samt en tur med hålligång gänget, som faktiskt inte alls håller i gång lika mycket när flocken blir mindre.



Kommentarer

Haha! Husse drack 0 öl igår men han lade in inlägget från mobilen... och det verkar faktiskt som om han trots allt inte kan allt om dessa manicker;)
Det bidde ingen utställning för oss heller idag, matte fick rycka in och jobba så vi åkte till husses föräldrar istället. Och tur var väl det med tanke på vädret... Men den tionde ska vi verkligen försöka!

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril