Hushållsnära tjäster

är något som Papilloner gärna ställer upp på.
Hej Lala !

jag måste berätta för dig om hur förmånligt det är med hushållsnära tjänster nuförtiden. Du vet hur tråkigt och jobbigt det är med disk,tvätt, städ osv. Jag har fått tag på en jätteduktig hemhjälp inte så gammal och ingen utländska, nej hon är faktiskt småländska, trevligt sätt och liten i maten. Hon har inte så stora fordringar när det gäller lönen heller, får hon bara mat och husrum så är hon nöjd. Eftersom man får göra avdrag i deklarationen tyckte Marco att vi kunde ha en liten trädgårdsmästare också som hjälper till ute på landet nu när vårbruket kommer igång snart. Han kan sin sak för han kommer från den berömda skånska myllan. Det fina i kråksången är att dessa båda kommer så bra överens och hjälps åt med sysslorna. Ja detta är bara ett litet tips från en nöjd familj, kanske nåt för er också. Jag skickar med bilder på dem båda så får du själv bedöma om de ser bra ut, hi hi. Hoppas allt är bra med er alla, oj oj vad fin Leffe var på bilderna. Saknar dig på bloggen men du har så klart haft fullt upp. Må så gott alla, Här kommer pussar och kramar från oss alla. Hälsn. Laine, Vippe o Sweet m familj.

För egen del vet jag att de som trädgårdsarbetare gärna flyttar runt de lökar man så nogsamt har grävt ned, kanske inte idealet.
Tack Laine för inlägget.
I går var Henric & svärmor Ulla på begravning i "världsmetropolen " Malköping,där de begravde en kär gammal vän till familjen.
När de väl återkom, så försökte jag stå för lite service och en vänlig uppsyn.
Jag tror att de gillade "käket",men min uppsyn kanske inte var så mycket gladare än deras???
Hero har också hört av sig i kväll,en del av hans bilder kommer inom kort ...på bloggen.
Den lilla pälsklädda damen( Beloved Belinda) som har Vera till mamma, har ÄNTLIGEN öppnat ögonen, så jag skall försöka fixa till ett hyfsat kort i morgon.



Kommentarer

LAINE sa…
Vilket gulligt namn på den lilla. Jag är verkligen spänd på att få se fler bilder på henne. Roligt att du nappade på hushållsnära tjänster o tack för en trevlig pratstund. Kram från LoVS

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril