Efter den

otroligt sköna Påsk ledigheten så trodde jag knappt att det var sant när väckarklockan ringde.
Det var ju faktiskt fortfarande mörkt ute ( 05:15).
När jag väl masat mig upp ur sängen och så småning om kom ut på trappan, ( alla hundar + maken sov lugnt vidare, inte ens den yngsta terroristen orkade upp för att bita mig i tårna)så blev jag överväldigad av...alla fåglar som sjöng i en otrolig variation.
Nu tillhör jag inte ornitologernas skara , men jag kan tala om att antalet mer eller mindre välljudande fjäderfän säkerligen översteg tusentalet.
Jag stängde dörren för att hänga över en kopp kaffe & ett korsord.
Trot eller ej, men när man väl kommer till jobbet så är det kul.
Tidig start på dagen innebär att man kommer hem tidigt.
Tack vare det fick jag vara med om Belles lektion i att hålla fast i saker.
Hon blev attackerad från alla möjliga håll och inte bara av sin mor.

Envist höll hon kvar så gott hon förmådde.
Det lär dock dröja innan hon hinner ifrån Vera.





Kommentarer

LAINE sa…
Lilla ljuvliga Belle kommer nog att få ha tålamod om hon ska bli lika snabb som mamma Vera. Fast till slut tar väl kanske åldern ut sin rätt. Den som väntar på nåt gott, osv. Hälsningar från LoVS
vickan sa…
Va härliga bilder du tar!! Det är alltid lika kul att spana in din blogg, för det finns alltid så mkt fina bilder! Jag önskar ja hade en bra kamera ja :( Jag får försöka spara ihop till en.
Men,jag har faktiskt lagt upp lite nya bilder på min blogg, kolla gärna in dom! :)
victorium.blogg.se/
/victoria

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril