En härlig dag

som i och för sig började lite mulet och disigt.
Några timmar senare strålade solen över både onda & goda, så vi var många som njöt av det vackra vädret. På tomten bara några steg i från kökstrappan hittade jag dessa underbara vår blommor.
Belle har stolt nedlagt ett vildsvin
( som varit försvunnet under snön i många veckor).
Vi har haft trevliga besök här i dag.
Först på plats var vännen Ann.
Att det blev en hel del hundsnack kan jag bekräfta.
Ann tycker att Belle är förtjusande och bör stanna här, hon var nog minst lika lyrisk som hon var när Kryddan var valp .
Det var osedvanligt lyxigt att ha en gäst här som medförde lunch/ middagen, att det var en väldigt god lax & spenat paj gjorde saken ännu bättre.

Jag älskar pajer,men det var länge sedan jag kom mig för,kanske för att....jag ännu inte har burit in min matberedare/ mixer,som befinner sig någon stans ute på logen,eller???
Lite senare anlände min käre kusin Magnus, som jag inte sett sedan juni 2004.
Det var inte bara "Manne" som kom utan hustru och 2 av barnen var med på färden.
Så trevligt att ses utan att det är begravning i släkten , för tyvärr är ju det nu mera en anledning att träffas.
På tal om det så hade de varit förbi familjegraven i Norrköping,så jag behöver inte ha dåligt samvete före den på ett tag.
Belle ligger i näst intill Coma, all frisk luft samt så många nya bekantskaper tar på krafterna på en ung Papillonfröken.



Kommentarer

LAINE sa…
Vilka underbara vårtecken du har hemma hos dig. Här har vi också sädesärla, tussilago och blåsippa. Men några vildsvin har inte vovvarna hittat ännu, heja Belle du är en suverän jägare. Glöm bara inte att vila mellan varven annars kan du drabbas av utbrändhet. Många yngre gör tyvärr det idag. Kramar till er alla från LoVS

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril