Vårstädning

Ja, även om vi krattade en hel del under Påskhelgen, så...finns det många löv och små kvistar kvar.
En av mina sysselsättningar i dag har alltså varit att kratta. Cookie ser på det där med städning ur en annan synvinkel, men jag förstår nog inte riktigt vad man gör med en trasa ute på tomten, så vida man inte skall tvätta trädgårds stolar och det vet jag att hon inte gjorde.
Så ser det ut på vår mark!!
Dessa små skönheter har också vaknat.
Att de finns i flera nyanser,berikar tillvaron.
På vår mark finns det en härlig artrikedom.
Allt i från gran , oxel, ek, en & björk till....konvalj,gullviva,syren, prästkrage, svamp, blåbär,rosor,jasmin,äpple, körsbär , plommon osv...
Så visst är jag lyckligt lottad i många avseenden.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril