Hundarna

skötte sig utmärkt hela tiden på campingen trots att vi befann oss på främmande revir & många andra hundar uppträdde lite "störigt". Här är bilen nästan färdigpackad, sedan återstår några få km innan vi når utställningsområdetBöda kronocamping.
Vi var på plats i mycket god tid ,delvis för att Belle skulle vänja sig vid miljön.
Jag packade upp mina pinaler bredvid de trevliga människorna Laila & Kaj ifrån Kajlas kennel.
Belle som inte har någon större koppelvana, knep ihop svansen allt vad hon kunde och jag tänkte att det här går aldrig vägen...
i promenerade i väg från ringen och den underbart glada Belle blev synlig.
Tillbaka till ringside så sjönk svansen.
Suck!! Väntan på valpar & medföljande komplikationer har gjort att vi inte hunnit träna som jag tänkt.
Så var det dags & väl inne i ringen skedde ett under, svansen kom upp med en gång och den unga damen travade på som om hon aldrig gjort annat.

Därav mitt glada smil.
Kritiken som var väldigt bra kommer på hemsidans nyheter,så fort jag har tid & ork.
Efter det fick jag ta en paus


innan det var unghundarns tur.

Tekla visade sig mycket väl och fick en 1:a,men gick inte vidare , även hon fick bra kritik.
Sist av mina tjejer var kryddan som gick i Champion klass, där blev hon 3:a av 3 men i konkurrensen så blev Kryddan 4:a bästa tik så jag klagar bara över att fotografen hade övergivit min kamera och tagit sig an sin egen.
Det är väl inte omöjligt att jag får lite bilder med tiden.
Jag har lite dåligt samvete över att jag inte var kvar med Belle i finalen, men jag har 2 relativt goda ursäkter.
Den första, hon var inte helt nöjd med trängsel och stora hundar i alltför nära kontakt.
Den andra, vi kom hem kl 20:05.
Hade vi stannat så hade vi inte varit hemma mycket före kl 22.På tal om hemresa, det tog mig nästan 40 minuter att hitta ut ur Kalmar!!!
Vem kunde ana att man skall sikta på Halmstad när man skall mot Jönköping???
Jo, jag har en Gps men den var inte aktiverad och jag är inte säker på att jag hade lyssnat på råden.
Hemma väntade en sen middag bestående av Kräftor ifrån Vättern till förrätt.
Efter det serverade maken Färsbiffar med kroketter samt en ljuvlig sås med kantareller som han plockat i dag på sin Stella promenad.
Givetvis så fick jag en god sallad .
Det hela avslutades med kaffe.
Jag slapp efterrätt.
Efterrätter är inte min favorit direkt , men gärna 2 förrätter.






Kommentarer

LAINE sa…
Bra, lilla fröken Belle. vad roligt att hon skötte sig i ringen. Det är ju svårt att visa hund om de inte vill gå. Andreas tyckte nog att Tekla borde ha blivit BIS. Jag och Sweet tyckte det var synd att det inte fanns nån bild med på Kryddan. Det ska bli spännande att se fler bilder på valparna och läsa kritiker. Undrar om det kommer att finnas svininfluensa i Stockholm den 12/12? Stoor Kraam från LoVS
vickan sa…
yey! Grattis till Belles BIR! bra jobbat! Halvsyrran är stolt hehe

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril