Fredagen den 13:e Juni

I dag har många studenter rusat ut på skolgårdarna här i Smålandstrakten, i alla fall i Jönköping. Både i morse och nu på kvällen lade jag märke till många lövade entreer med ballonger som extra prydnad
Jag hann lyssna på radion i 2 ½ timme innan jag körde i väg till jobbet i morse, men inte en enda gång hörde jag Magnus Ugglas låt om att åka på lastbilsflak.Det har varit en lång vecka,men snart kan jag börja ned räkningen till semester. Besiktnings tid för valparna är bokad till den 8/ 7 kl 10:00. Så ni som väntar har nu en tidpunkt att hänga upp planeringen på.Att det inte blev den 7/7, beror på att den dagen är" min" veterinärstation stängd.DH´s Verona / Titli har väl egentligen inte tagit studenten , men hon genomgick en MH test för någon vecka sedan, vilket även DH´s Wich Craft / Sizzla har gjort.
Bilden är lånad från Ganesha´s Hemsida/ Blogg ( länk hos mig).
valparna fick på grund av blött gräs och en ganska sval temperatur rusa runt i köket ( i stället för ute) med resten av gänget.
När de så småning om återbördades i sina valphagar, så fanns det faktiskt några små pölar att ta rätt på. Det är väl inte bara just då som jag är glad att det inte är grand Danois eller Sankt Bernhars valpar jag har i vårt hus.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril