Midsommar på Polkagrisens Förskola

Även i år blev det dans runt stången med både barn och vuxna i förda stövlar och regnkläder. Ja, det går bra att dansa i det också. Jag vet inte om vi körde i genom alla traditionella låtar, men vi har hoppat groda, lekt spelemän från Skaraborg, åkt karusell m.m. samt givetvis avslutat med en (2) raketer. När dansen var slut fanns det ganska gott om tid att leka fritt ute. Kl 12:30 fick vi en härlig buffé med Sill, färskpotatis och allt som hör till. Vi fick även kokt lax och en hel del goda " röror" till det. Grönsaker i mängd stod på bordet. Sist men inte minst viktigt så fick vi alla som så önskade glass med jordgubbar och grädde. Nu är klockan drygt 16:30, men jag tror att det dröjer ett bra tag till innan jag blir hungrig igen. Några väldoftande pioner från undertecknads trädgård prydde vår midsommarstång på " dagis" gården.
Hemma tidigt och Henric hade varit i väg och handlat så nu har vi tagit helg.
Henric är för tillfället inne hos grannen på en....del öl.
Vi får se när han dyker upp, men som sagt hungrig är jag ju inte.
Gott sällskap har jag också, dessa mätta vänner , vilar för tillfället.

Ett upp och ett i minnet ( öra alltså)


Här är det mer styrsel på öronen.
Om jag inte kommer mig för att skriva i morgon så önskar jag alla en trevlig midsommar.
Lala




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril