Ännu en varm försommardag

har passerat. För egen del uppskattar jag allra mest morgon fikat i naturen.
Att man kan sitta i (eller utan) morgonrock ute i solens sken och avnjuta dagens första kaffe eller te kopp.... det är för mig livs kvalité Valpar vid sin sida tycks innebära njutning för Maja.
Zherry har upptäckt att det finns leksaker.

Det ger henne en viss njutning.
Yoyo håller koll på syskon och övriga.


Kolla den bilden minst 2 gånger, så kanske ni ser var den ene börjar och var nästa tar vid, sov ställningarna, ser inte bekväma ut.

Här är en annan sovstudie, Yammy borde ha vaknat med nackspärr, men när jag serverade kvällsmat så såg hon ytterst välmående ut.

När de små har vuxit till sig lite så kan de små ankungarna utvecklas till unga svanar, vänta ni bara tills dessa blir fullvuxna, då blir det ännu bättre på bild.
I dag har vi haft besök, och en av valparna har blivit utvald
Valpen i fråga är lyckligt ovetande, men jag vet vem som skall till Huskvarna om 4:a veckor.
I morgon kommer fler besök, dels från Nyköping och därefter från Mjölbytrakten.
Övrigt att rapportera från i dag är att Tika / Tequila, "Kryddans "syster har gjort Sverige debut i utställnings ringen.
Hon slutade som 4:e bästa tik i konkurrensklassen, inte illa.
Bir blev kompisarna från Sarisaks med Zappa/ Goldenleaf´s Hotshot.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril